وزیر ارشاد :استفاده از فرهنگ و هنر به عنوان سپر اقدامات غیر قانونی مورد پذیرش نیست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش پایگاه خبری پلیس، 'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار 'بهمن كارگر' معاون اجتماعی نیروی انتظامی، 'جواد شمقدری' معاون امور سینمایی وزیر ارشاد و سرهنگ 'علیرضا محرابی' رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از محل فعالیت غیر قانونی عده ای از سینماگران معروف كه تحت عنوان ' كانون فیلم هشت و نیم ' اقدام به تهیه، تولید و توزیع آثار غیر اخلاقی می كردند، بازدید كردند.

این مركز با اقدام به موقع پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شناسایی و 9 نفر از عوامل آن كه از سینماگران معروف بودند، دستگیر شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن ابراز تأسف از وجود چنین مراكزی در كشور كه از بی اطلاعی برخی جوانان در راستای مقاصد خودسوء استفاده می كنند، و آنها را تحت تأثیر قرار می دهند،گفت: وجود چنین مراكزی كه اقدام به تولید و تهیه فیلم ها و سی دی های غیر اخلاقی می كنند، آثار مخربی را روی هنرمندانی كه قصد دارند در خدمت اهداف انقلاب باشند خواهد گذاشت.

سید محمد حسینی به غیر قانونی بودن چنین مراكزی در كشور اشاره كرد و افزود: این مؤسسات بدون اینكه مجوزی از مبادی ذی صلاح گرفته باشند، اقدام به راه اندازی چنین مكان های می كنند كه این امر موجب رفت و آمد افراد به این محل ها شده و چه بسا مراجعه كنندگان به این محل ها فكر می كنند این موسسات سینمایی هنری دارای مجوز هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه چندین هزار مؤسسه فرهنگی و هنری در تهران در حال فعالیت هستند و ممكن است برخی از آنها فاقد مجوز قانونی نیز باشند،خاطرنشان كرد:بعضی از دانشجویان كه اطلاع كافی از نحوه فعالیت آنها ندارند در این مكان ها حضور پیدا می كنند و تحت تأثیر قرار می گیرند.

حسینی با تأكید بر اینكه مؤسسات فرهنگی هنری فاقد مجوز پاتوقی هستند برای دنبال كردند اهداف خاص كه قطعا با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارند و در آنجا سوء استفاده های متعدد می شود،تصریح كرد:جای تشكر و قدردانی است از نیروی انتظامی كه این مراكز را به موقع شناساسی می كند.

وی اضافه كرد: امیدواریم كه خود هنرمندان از ایجاد چنین محافلی كه عده ای بخواهند سوء استفاده كنند مانع شده و مردم هم وظیفه دارند زمانی كه از وجود چنین مراكزی مطلع می شوند بلافاصله به مبادی ذی ربط اطلاع دهند تا در فرصت مناسب از ادامه فعالیت های غیر قانونی آنها جلوگیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه مؤسسات فرهنگی هنری غیر قانونی با تكثیر نوارها و فیلم های غیر اخلاقی و یا كلاس های آموزشی به دنبال اهداف خاص خودشان هستند،تصریح كرد: این مؤسسات باید بدنبال گرفتن مجوز رسمی از مبادی ذی ربط باشند .

حسینی خاطرنشان كرد: امیدواریم اقدام نیروی انتظامی در شناسایی این مؤسسه فاقد مجوز بازدارنده و درس عبرتی باشد برای كسانی كه با اقدامات غیر قانونی خود در حوزه فرهنگ و هنر در راستای كسب منافع خود تلاش می كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأكید براینكه این وزراتخانه با مؤسسات فرهنگی هنری فاقد مجوز برابر قانون برخورد می كند،اظهار داشت:عده ای نمی توانند فرهنگ و هنر را سپر قرار دهند و برای خود مصونیت ایجاد كنند.

وی اضافه كرد:باید هشدار های لازم داده شود و افراد بدانند هر اقدام غیر قانونی در كشور بخواهد انجام شود دیر یا زود سراغ آنها خواهیم آمد و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

حسینی در ادامه بر تمركز فعالیت های سینمایی تأكید كرد و گفت: افرادی كه تمایل دارند در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت كنند باید از یك جا مجوز بگیرند كه محصولات آنها تحت نظارت قرار گیرد و مراجعه كنندگان بدانند این مؤسسات دارای مجوز رسمی از مبادی ذی صلاح هستند و عده ای نتوانند تحت عناوین مختلف با سوء استفاده از نهادها و سازمانهای دیگر اقدام به تهیه و تولید محصولات ضد فرهنگی كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اضافه كرد: وظیفه دستگاه های انتظامی امنیتی است كه با مؤسسات فرهنگی وهنری غیر قانونی برخورد و از فعالیت های به اصطلاح زیر زمینی آنها جلوگیری كنند.

اجتمام** 1379** 1568





:: برچسب‌ها: شهری , کالیفرنیا , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: